В основу інклюзивної освіти покладена
ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей; забезпечує рівноцінне
ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими
потребами.
Отримані поза соціумом знання і вміння не могли допомогти дітям з
особливими освітніми потребами цілковито адаптуватися в суспільстві,
підготуватися до подолання неминучих життєвих труднощів, а, отже, реалізуватися
в повній мірі як рівноправні і повноцінні члени суспільства.
Філософія інклюзії базується на вірі
в те, що кожна людина з вадою має отримати освіту і житлові умови, які б
якомога ближче відповідали нормальним. Вона передбачає істотні зміни в
культурі, політиці та практичній діяльності шкіл. Одним із аспектів інклюзивної
освіти є забезпечення ефективності навчання дітей з особливостями
психофізичного розвитку в загальноосвітньому закладі. Увага зосереджується на
соціалізації дітей цієї категорії та якості навчання. До них ставляться як до рівних і як таких, що заслуговують
на повагу і сприйняття їх такими, як вони є. Це те право, яким всі ми
користуємось як члени суспільства.
Інклюзія базується на концепції
«нормалізації», в основі якої – ідея, що життя і побут людей з обмеженими
можливостями мають бути якомога більше наближені до умов і стилю життя усієї
громади. Принципи «нормалізації» закріплені
низкою сучасних міжнародних правових актів: Декларація ООН про права розумово
відсталих (1971), Декларація про права інвалідів (1975), Конвенція про права
дитини (1989) та ін. Зокрема, Декларація ООН про права розумово відсталих є
першим нормативно–правовим документом щодо визнання осіб з порушеннями
психофізичного розвитку суспільно повноцінною в соціальному сенсі меншиною, яка
потребує соціального та правового захисту.
Немає коментарів:
Дописати коментар