Виховання малюків починається з виховання та самовиховання. Батьки повинні знати, що з дітьми починати займатися музикою потрібно з
раннього віку. До кожної дитини, незалежно від ступеню її обдарованості (і
навіть у тому випадку, коли у неї спочатку не спостерігається помітної тяги до
музики), можна знайти відповідний підхід, " підібрати ключ" до дверей, що
ведуть у світ музики.
Таємниця того, що прийнято називати вмінням займатися з
маленькими дітьми, полягає у здатності педагога та батьків, не відриваючи дітей
від природного для їх віку "ігрового” середовища, непомітно ввести у світ
звуків, розбудити в них любов до музики. Одночасно зі знайомством із
необхідними для спілкування словами та фразами, які зазвичай дитина опановує до
трьох-п’яти років, ми вчимо її любити рідну мову, відчувати її мелодійність та
різноманітність.
Не менш серйозно потрібно відноситися до знайомства з мовою
музики. Для людини повинно бути відкрито не тільки читання літературних творів,
але й слухання шедеврів музичного мистецтва, їх розуміння. Музика, можливо
навіть більше, ніж інші мистецтва, робить людину благороднішою, добрішою,
чуттєвішою. Її мова інтернаціональна і не потребує перекладу, в той самий час,
вона здатна донести до серця найглибші та найтонші відчуття, які час від часу
неможливо донести словами. Недарма кажуть "Музика починається там, де
закінчується слово”
Вселити в серце дитини бажання оволодіти мовою музики —
завдання, результат якого в великій мірі залежить від спільних зусиль педагогів
та батьків.
Креативність у музичному вихованні формує у дітей розвиток
творчості, імпровізації у співах, музично-ритмічних рухах, а також грі на
дитячих музичних інструментах.
Для цього потрібно:
• Достатньо розвинуте музичне сприйняття.
• Деякий об’єм знань, умінь та навичок у тому, чи іншому
жанрі музичної діяльності.
• Зацікавленість музичного керівника та його підготовленість
у даному питанні.
• Добірка музики, яка несе емоційне та смислове
навантаження, визиває у дітей бажання рухатись.
• Вибір цікавого завдання, пов’язаного зі співами, чи грою
на дитячих музичних інструментах.
Увагу зосереджено на грі як формі пізнання дитиною світу та
відображення власних вражень про нього; визначенні та розгортанні ігрового
сюжету як показника особистісної зрілості, життєвої компетенції, змістовності
гри (це вкрай важливо нині, коли ігрові сюжети трансформуються у небажаному
напрямі); оволодінні дошкільником правилами рольової поведінки; зв'язку його
знань з ігровими можливостями; ролі іграшки як засобу формування
світосприймання дошкільника, реалізації ігрового задуму, перетворення ігрового
простору.
1. Виховувати любов та інтерес до музики. Тільки розвиток
емоційної чуйності і сприйнятливості дає можливість широко використовувати виховний
вплив музики.
2. Збагачувати враження дітей, знайомлячи їх у виразно
організованій системі з різноманітними музичними творами і використовуваними
засобами виразності.
3. Залучати дітей до різноманітних видів музичної
діяльності, формуючи сприйняття музики і найпростіші виконавські навички в
області співу, ритміки, гри на дитячих інструментах. Знайомити з початковими
елементами музичної грамоти. Все це дозволить їм діяти усвідомлено, невимушено,
виразно.
4. Розвивати загальну музикальність дітей (сенсорні
здібності, ладо-висотний слух, почуття ритму), формувати співочий голос і
виразність рухів. Якщо в цьому віці дитини навчають і залучають до активної
практичної діяльності, то відбувається становлення і розвиток всіх його
здібностей.
5. Сприяти розвитку музичного смаку. На основі отриманих
вражень і уявлень про музику проявляється спочатку вибіркове, а потім
оцінювальне ставлення до виконуваних творів.
6. Розвивати творче ставлення до музики перш за все в такій
доступній для дітей діяльності, як передача образів у музично-ритмічних рухах,
пісенних імпровізаціях, в іграх і драматизації.
Дитячий садок і сім’я – два головних колектива,
відповідальних за розвиток та виховання дитини.
Музичне мистецтво має величезне значення в розумовому,
моральному, естетичному і фізичному вихованні. Починаємо працювати з дітьми у
віці від двох до семи років і проводжаємо їх в школу. На цьому етапі шляху
тривалістю в п'ять років дітки систематично, послідовно займаються всіма видами
музичної діяльності. Вчаться слухати музику, співати, танцювати, виконувати ролі
у театралізованих виставах.
В процесі розучування, співу в дітей розвивається пам’ять,
міцніють голосові зв’язки, уміння правильно дихати. Йде постійна робота над
дикцією. Дитина вчиться правильно наспівувати звуки, слова, речення, виразно,
ритмічно, красиво танцювати, висловлювати в танці свої почуття і емоції,
запрошувати на танець один одного і проводжати після танцю.
Танцювати дуже корисно для здоров’я. У дитини розвивається
правильна постава; надалі вона буде почувати себе впевнено в будь-якій
ситуації.
Також прищеплюємо любов до класичної музики, розширюємо
кругозір. При систематичному слуханні музики у дітей виробляється посидючість,
увага. Це вже підготовка до школи та подальшого життя. Ми бачимо в кожній
дитині таланти і здібності, допомагаємо їх розкрити.
Музика – засіб виховання, коли воно усвідомлено сприймається
дитиною. Людина, якій в дитинстві розкрили вікно в світ прекрасного, вміє
повніше і радісніше сприймати життя, бачити світ багатосторонньо. І ми,
дорослі, допомагаємо дітям побачити красу в природі, в праці, вчимо хвилюватися
і радіти. Кожному з батьків потрібно пам’ятати, що дітей несприйнятливих до
музики немає. Навчаючи музиці, ми впливаємо на загальний розвиток і духовний
світ дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар